Zgłaszanie naruszeń w ONE Rent sp. z o.o.

W ONE Rent wdrożyliśmy kompleksową procedurę zgłaszania naruszeń, zgodną z przepisami ustawy o ochronie sygnalistów. Naszym celem jest zapewnienie wszystkim pracownikom oraz innym interesariuszom możliwości bezpiecznego, poufnego i wygodnego zgłaszania nieprawidłowości, które mogą wystąpić w naszej organizacji.

Chcemy podkreślić, że każdy zgłoszony problem lub naruszenie traktujemy z najwyższą powagą i starannością, zapewniając pełną ochronę zgłaszającym przed jakąkolwiek formą represji czy dyskryminacji.

Aby ułatwić proces zgłaszania, przygotowaliśmy dedykowany formularz, który jest prosty w obsłudze i dostępny poniżej.

Zachęcamy do korzystania z tego narzędzia, aby wspólnie budować środowisko pracy oparte na transparentności, zaufaniu i najwyższych standardach etycznych.

Formularz zgłoszenia naruszenia

Zgłoszenie powinno zawierać co najmniej: (i) dane zgłaszającego oraz (ii) opis naruszenia prawa. Zgłoszenia anonimowe nie podlegają rozpatrzeniu. ONE Rent gwarantuje zachowanie Twoich danych w poufności podczas całego procesu. 

Wskazanie zwrotnego adresu e-mail do kontaktu nie jest obligatoryjne, ale brak jego wskazania uniemożliwi nam przekazanie Nam potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia oraz informacji zwrotnej o podjętych przez nas działaniach następczych. 


Jakie naruszenia podlegają zgłoszeniu?

Możesz przekazać nam informację o działaniu lub zaniechaniu działania, które jest niezgodne z prawem lub ma na celu obejście prawa, dotyczącym:

  1. korupcji;
  2. zamówień publicznych;
  3. usług, produktów i rynków finansowych;
  4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
  6. bezpieczeństwa transportu;
  7. ochrony środowiska;
  8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
  9. bezpieczeństwa żywności i pasz;
  10. zdrowia i dobrostanu zwierząt;
  11. zdrowia publicznego;
  12. ochrony konsumentów;
  13. ochrony prywatności i danych osobowych;
  14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  15. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
  16. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
  17. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela - występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-16.


Co zrobimy z otrzymanym od Ciebie zgłoszeniem?

Zgłoszenie podlega wstępnej weryfikacji przez wyznaczonego przez ONE Rent Pełnomocnika ds. naruszeń. 

W terminie 7 dni od dokonania zgłoszenia, otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia do rozpoznania, albo - w przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera obligatoryjnych elementów, które wymieniliśmy powyżej - informację o braku przyjęcia zgłoszenia do rozpoznania. 

Po wstępnej weryfikacji zgłoszenia, zostanie przeprowadzone postępowanie wyjaśniające, mające na celu weryfikację zasadności zgłoszenia oraz - w przypadku uznania Zgłoszenia za zasadne – wydane rekomendacje dot. dalszych działań naprawczych/ zapobiegawczych. 

W terminie do 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, zostanie Ci przekazana informacja zwrotna o podjętych przez nas działaniach. 


Jak przetwarzamy dane osobowe przekazane w zgłoszeniu?

Administratorem danych osobowych podanych w zgłoszeniu jest ONE Rent sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (adres: ul Murawa 12-18, 61-655, numer KRS: 0001054316).

Dane osobowe sygnalisty będą przetwarzane w celu obsługi zgłoszenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Osoba, której dane dotyczą ma prawo do: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz złożenia skargi dotyczącej przetwarzania danych. 

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych przez ONE Rent jako Administratora danych osobowych można znaleźć w Polityce prywatności dostępnej na: www.onerent.pl/polityka-prywatnosci

Uwaga: System zgłaszania naruszeń nie służy składaniu reklamacji. Reklamacje należy kierować na adres e-mail: reklamacje@onerent.pl lub skorzystać z pozostałych kanałów komunikacji dostępnych pod adresem: www.onerent.pl


MATERIAŁY :

  1. Procedura
  2. Wzór formularza zgłoszenia naruszenia
  3. Klauzule informacyjne RODO